Telefonos hibabejelentés:
Biztosan előfordult már, mikor telefonon jelentett be hibát, hogy kollégáink kérdéseket tettek fel Önnek. Ezt nem kötözködésből teszik, még ha hirtelen annak is tűnik. Annak érdekében, hogy a felvonó minél rövidebb ideig essen ki a forgalomból, illetve, minél hamarabban és olcsóbban lehessen javítani, már az első kiszállásnál is fontos a felkészült helyszínre érkezés. Sokat segíthet nekünk azzal, ha pár információt összegyűjt, mint például:
- Hányadik szinten áll a fülke (vagy esetleg két szint között)?
- Nyitott vagy zárt állapotban van az ajtó?
- Történt-e utas mentés?
- Bárki elmozdította azóta a fülkét, vagy próbálkozott-e bármivel?
- A felvonó üzemel ugyan, de a hiba visszatérő? (Ilyen esetben lehet, hogy kollégáink javasolják a leállítást a nagyobb károk elkerülése érdekében.)
- Volt-e közvetlenül az eset előtt áramszünet (esetleg tűzjelzés közponi tűzjelzőben)?
- Zárlat (feltételezhetően a lift miatt) áll fenn?
Előfordulhat, hogy ezen válaszok alapján már telefonon keresztül sikerül nagyjából behatárolni a hibát. Ebben az esetben már felkészülten érkezik a kolléga a helyszínre, a szükséges alkatrésszel. Ezáltal mindenképp csökkenthető a kiszállások mennyisége, illetve hamarabb elkezdhető az alkatrészek beszerzése.